Dolgok, amik feltöltenek | kikapcsolnak


Sziasztok!
Egy előzőleges bejegyzésemben végigvezettem azokat a dolgokat, amiket jól tudom, rosszul csinálok és már a megoldást is megtaláltam rájuk, csupán a megvalósítás hiányzik. Szerencsére egyik pontot már elkezdhetem kipipálni, ami a halogatás, hiszen az első ZH alkalmával, ha meg is csúsztam a felkészüléssel, de az előkészületeket időben megtettem, mint már olvashattátok. Az ember mindig próbálkozik, de sokszor hajlamos sajnos elfelejteni, hogy nem egy gép, és a kikapcsolódásra is időt kell fordítani. Ezen a vonalon elindulva szedtem pontokba azokat a dolgokat, amiket én, és gondolom rajtam kívül még sokan mások, szoktam csinálni, ha egy kis nyugira vágyok, megpróbálom újraindítani az agyam.

Aludj kicsit...Nem igazán ismerek még olyan személyt, aki hasonló jó alvókával bírni, mint az enyém. Feküdjek le akármikor, mostanában szinte lehetetlen küldetés számomra hogy 10nél hamarabb felkeljek. Ez azért probléma, mivel így a nap egyik felét átalszom, ezzel rengeteg időt elvéve magamtól. Viszont nincs mit tenni, imádok aludni. Egyszerűen egy olyan állapotba kerülök, amiből sose akarok önszántamból felkelni. Sokszor tanulásközben is nagyon jól tud jönni egy kis pihenő. Érettségi előtt például az iskolából hazaérve mindig aludtam, nagyjából két óra hosszát így az agyam kipihentebb volt az egész napos suli után, és sokkal több információ befogadására volt képes. Nagyjából egy éve kaptam a fülest arról, hogyha már belekezdtünk a tanulásba, de nincs időnk két órát aludni, vagy nm akarjuk megszakítania a lelkes munkafolyamatot, akkor dőljünk le mindössze 20percre. Se több, se kevesebb ne legyen. Eközben az agyunk, és a testünk is lenyugszik, de nem kerül bele abba a mély fázisba ahonnan már fájdalmas kiverekedni magunkat. Higgyétek el, nagyon hatásos!  

Kényeztesd a hasad...Üres hassal nem tud koncentrálni az ember, nem igaz? Ugyanez aa pihenésre is igaz. Azonban vigyáznunk kell, nehogy átessünk annak a bizonyos lónak a másik oldalára. Ha túlesszük magunkat  a finomságokból, akkor nagy eséllyel csak hasfájást kapunk a megérdemelt élvezetek helyett. Édességből én mindig csak kis apróságokat kapok be, mint például egy mini Landliebe joghurt, vagy egy túrórudi, persze ezekből is a laktózmentes változatot. Ha italról van szó nálam a meleg tea a numero 1 a kávé mellett. Valljuk be, a most beköszöntő hidegekben kevés jobb dolog van, mint bekuckózva elkortyolni egy bögre meleg italt a kedvenceinkből, nem? 
Vegyél egy fürdőt...Éreztétek már, hogy hazaérve a hideg széltől átfújva ölni tudnátok egy meleg zuhanyért? Nos, ilyenkor talán még a zuhanynál is jobb, ha vársz egy kicsit, míg felolvadsz, addig engedsz magadnak egy kád meleg vizet, majd elmerülsz benne és csak átadod magad az élvezeteknek. Sokan csak tiszta vizet engedve dobnak bele egy fürdőbombát, amitől a kellemes illatok körüllengik a kis helyiséget, ám én a habfürdőt sokkal inkább részesítem előnybe. Mivel nem sűrűn veszek ilyen hosszas fürdőket, csak mikor már kezdek nagyon a padlóra kerülni ilyenkor egy jó adag tusfürdőt nyomok a vizembe, ami többnyire Balea termék. A Balea tusfürdők többsége meglepően olcsó, ám kiváló minőségű, igazán kellemes, tartós illatú és fantasztikusan jól habzik. Erre a célra nem találtam még jobb terméket. Ilyenkor megvárom, míg megtelik a kád vízzel és habokkal majd csak hátradőlve élvezem a meleget és szívom magamba az energiát, amíg teljesen el nem tűnnek a habok. A hatást csak fokozza, hogyha teljesen sötétben csak néhány hosszú életű gyertya adja meg a hangulatvilágítást. Azonban vigyázni kell, nehogy bealudjunk a nagy élvezetekben! Erre a legjobb megoldás beállítani egy lágy dallamú halkabb ébresztőt ami egy bizonyos idő elteltével felébreszt minket. Nálam ez nagyjából másfél óra szokott lenni, hiszen akkora már a kezdetben majdnem forró vizem is elkezd kihűlni. 

A zene mindig segít...Egy zeneszám rengeteg mindent kifejezhet. Érzelmeket, gondolatokat, de nagy befolyással lehet a hangulatunkra, viselkedésünkre is. A tanulás kivételével általában minidig szoktam valami halk háttérzenét hallgatni. Ez segít felerősíteni az érzékeket, jobban oda tudok koncentrálni a dolgomra, vagy egyszerűen csak feldobja a kedvem. Nem azt mondom, hogy nem szeretem az aktuális világkedvenc zeneszámokat, de azokat többnyire csak iskolába menet a rádióban hallgatom. A kedvenc "csatornám" AlexrainbirdMusic Youtube csatornája. Többnyire Indie zenét kever más stílusokkal, amikből igazán kellemes dallamok jönnek létre. Rengeteg lejátszási listája van, minden hónapra készít kettő vagy több hosszabb keverést is, amikkel mindig képes hangulatba hozni az embert. Most is éppen egy dallamosabb Novemberi egyveleg megy a háttérbe, ami segített felpörgetni eme kis posztnak a megírásában . 

Gyújts nyugtató illatokra...  Tudtátok, hogy a különböző illatok nagyban befolyásolják az agyunk működését. Én ha el akarok lazulni akkor minidig meggyújtok vagy egy nagyobbacska illatgyertyát, vagy alágyújtok az csöpögtető illóolajtálkámnak. Ha el akarunk lazulni, akkor a lágyabb, vaníliásabb, gyapotosabb illatokat tanácsolom illatgyertyából, amik általában minden lakberendezési áruházban megtalálhatók. Illóolajban nekem a méz és a teafa a két kedvenc illatom, de ha vidámabb hangulatba vagyok egy kis cseresznyét vagy trópusi gyümölcsmixet is belecsempészek.  
Hagyd el kicsit a magányt...Az emberben sokszor csak gyűlik, gyűlik a feszültség és a negativitás, amit ha nem önt ki magából lassan felemészti. Sokszor nem elég anyának elpanaszolnia a telefonba, vagy kiírni magunknak a naplónkba, hiszen vagy nem tudja megérteni a lányos problémánkat, vagy éppen nem tud válaszolni rá. Ilyenkor ki kell nyújtózni, felemelni a telefont és felhagyni szobanövény életvitelünkkel. Nekem hatalmas szerencsém van, amiért hálát is adok, hiszen az a legjobb barátnőm, akivel találkozni is tudok; mindössze egy utcányira lakik tőlem Debrecenben, így amikor csak akarjuk át tudunk menni egymáshoz kinyávogni magunkat, vagy éppen valami halálosan vicces storyról beszámolni, amit természetesen csak is mi érthetünk meg. Sokszor nem is sejti az ember, hogy mekkora szüksége van az ilyen szociális kontaktokra, egészen addig, amíg fel nem szabadul egy-egy ilyen alkalom hatására. 

A jóga sose árt...  Már fentebb is említett barátnőm hatására kóstoltam bele idén ősszel a jógába, ami az egyik legjobb döntésem is volt az ősszel. Ugyan rengeteg olyan póz van, amire antihajlékonyságom miatt képtelen vagyok, de szerencsére rengeteg videó van abszolút kezdőknek, amiket könnyűszerrel végig lehet vinni. A jóga, ha jól csináljuk, valóban ellazítja mindenünket és teljesen megtisztítja a fejünket, kiűzi a zavaró gondolatokat. Egy lefekvés előtti, tanulás közbeni, vagy éppen ébredéskor elvégzett jóga talán eddig számunkra elképzelhetetlenül jó hatással lehet a testünkre és az elménkre egyaránt. 


A listám kissé hosszabbra sikerült, mint eredetileg terveztem, de semmit szem szerettem volna kihagyni, ezzel remélve talán kissé segíthetek nektek is az őszi kikapcsolódásban. Ti miket szoktatok alkalmazni ahhoz, hogy ellazuljatok, vagy éppen feltöltődjetek? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Design alap: Crystal