Swift

Smoothie házilag ♡ a jobb reggelért


Sziasztok!

Sajnos igen, komolyan, valóban, ráadásul visszavonhatatlanul véget ért a nyár, és elkezdődött a Szeptember, az ősz, az iskola. Ám ettől függetlenül nem szabad megfeledkeznünk magunkról, sőt! Ugyan még nem érezzük szerencsére az ősz hideg fuvallatait, de ebben az időszakban különösen oda kell figyelnünk a testünkre, egészségünkre, és nem utolsó sorba a táplálékbevitelünkre. Most teljesen jogos lenne, ha azt mondanátok, én is csak bújom a különböző magazinokat és megpróbálom a szátokba rágni amiket ott olvastam… és talán meglehet igazatok van, de ezeket én is komolyan gondolom. Ennek kapcsán hoztam nektek egy gyors és roppantul egészséges finomságot, mit reggelire ajánlok leginkább, de csupán egy kis délutáni nyalánkságként is remekül megállja a helyét.

A nagyvilágban egyre elterjedtebb lett az úgynevezett smoothiek fogyasztása, ami nem más, mint különböző gyümölcsök, zöldségek összeturmixolva, kis tejjel, esetleg joghurttal, fűszerekkel vagy akár zabpehellyel megbolondítva, de ezek már a spécibb cuccok, mikbe talán majd egy másik alkalommal jobban belemegyek. Én már kiskorom óta odavoltam ezekért a pépes gyümölcsökért, mixekért, talán mert kicsiként sem ezt a műanyag bolti babatápot nyammogtam kétpofára, hanem az otthon anyuci keze által lereszelt almácskákat és banánt összekeverve kis daráltkeksszel. Hmmmm még néha most is szívesen megennék egy-két tálkával, na de megint elkanyarodtam.
Szóval a smoothiek nem véletlenül kezdték el meghódítani a különböző országokat. Azon kívül, hogy finomak, rendkívül egészségesek, és táplálóak. Például, ha rohanok, a városban megállok a bárnál és egy smoothiet elszürcsölve tökéletesen jól lakom még arra a pár óra hosszára amíg haza nem érek, sőt, még ad is egy energialöketet az üdítő íze. Reggelire pedig a házi készítésű italból nekem elég egy félpohárnyi, annyira eltelít.
Természetesen a mixek rengeteg, szinte végeláthatatlan kombinációkban léteznek. Vannak üdítő jellegű, kissé vizesebbek, mik a lédús gyümölcsöket használják fel, mint például az ananász, narancs, citrom, stb. Vannak a pépesebb, sűrűbb állagúak, mik általában jobban telítenek. Ezeknek a fő összetevői leginkább a banán, a barackok valamint különböző zöldségek szoktak lenni. Manapság már kifejezetten kitaláltak különböző kombókat, amiket ekkor meg ekkor kell innod, feltételezem én futás után, vagy lefekvés előtt. Az emberiség már rengeteg mindent kitalált, amik nem feltétlenül rosszak, sőt, ennek előnyét is látjuk ez alkalommal.
Én most egy, az általam megjelöltek közül az utóbbi kategóriába tartozó telítő smoothiet hoztam el nektek, amit egy számomra idegőrlő felvételi teszt előtt fogyasztottam el, így kissé csillapította a görcsöt a gyomromba, és megdobott energiával, hogy legyen erőm végig sétálni a napot a városban. (na igen, csak a lábamat a smoothie sajnos nem kímélte, aucs...)

Amikre szükségetek lesz:
egy nektarin
fél banán
egy bögre tej
kevés víz
pár levélke menta

Mint fenn is említettem a banán főként sűríteni szokta ezeket az italokat, az alapjáraton sűrű, pépes állaga miatt is. Azokat a mixeket, mikben ez a görbe kis sárga gyümölcs található, leginkább reggelire ajánlom, mivel a banánban soka a cukor, így remek energiabomba a nap elején, valamint nem kell aggódni, hiszen az ezzel bevitt kalória simán elég az egész napi járkálásban, még ha a mozgás egy tesiórányi sétálásban ki is merül. Az agyadnak mindenképpen szüksége van ennyire egy nap.
Talán az én rossz szokásom, de nem bírok elkészíteni bármit anélkül, hogy ne rakjak bele egy kis pluszt, így volt ez most a mentával is, ami most remek döntésnek számított. A menta karakteres íze kiemelte a nektarin kissé savanykás beütését, mit amúgy a banán édessége elnyomott volna, így tökéletesen éreztem mindhárom hozzávalót. Tejként jelenleg sima, 1,5%os bolti tejet használtam, mivel a laktózmentes kifogyott itthonról, brühühü. Ha már valakinek problémái vannak a tejjel, esetleg jobban szereti a különlegességeket, akkor a nagy választékból, én leginkább a rizstejet ajánlanám. Akár hiszitek akár nem, a kókusztejben én nagyon érzem azt a jellegzetes kókusz ízt, míg a rizstej sokkal jobban hajaz a semlegesség felé, így ha ilyen smoothiekba, vagy akár kávéba akarjátok használni, én inkább a kis apró szemű barátunkat ajánlanám.

Egy szó, mint száz... nincs más dolgunk, mint felaprítani a gyümölcskéinket, majd belerakni a turmixgépbe és jóóól összedolgozni. Nekem személy szerint hűtve esett a legjobban, ezért tanácsos hideg tejjel dolgozni, s amint kitöltöttük már kortyolhatjuk is. Mindössze pár percet vesz igénybe az elkészítése, és akár magunkkal is vihetjük, de vigyázni kell, hiszen nem szabad sokáig állni hagyni az iskolapadon, íróasztalunkon, a táskánkban meg főleg nem, hiszen a tej egy idő után nem lesz akkor a barátunk.
Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés, ha bármi kérdésetek van a témával kapcsolatban, vagy csak úgy, azt ide kommentbe nyugodtan írjátok le, vagy akár a chatbe is kapcsolatba léphettek velem. :)
Sziasztok!


Ezek is tetszhetnek

0 Vélemény?

Flickr Images