Swift

Reggeli ötlet ♡ Avokádós pirítós

Sziasztok!
Mint az előző...előtti posztomban már kifejtettem szerencsére mostanában több lett a szabadidőm, nem kell reggelente kapkodnom, így most mára helyes táplálkozásra (egek milyen furcsa szó), étkezésre is oda tudok jobban figyelni. Ennek örömére hoztam nektek egy gyors, finom, és nem utolsó sorban egészséges reggelit, amit akár még azok is el tudnak készíteni, akiknek iskolába kell mennie. Ez egy jó kis energia bomba, és mivel már én is készülök a nyárra, koránt sem hizlaló.

A reggeli az egyik legfontosabb étkezés a napban, sőt, mondhatni a legeslegfontosabb. Személy szerint, ha sikerül jól bereggeliznem, és tele a hasam, akkor kár délután kettőig is kibírom, feltéve, ha mászkálok és ügyintézéssel töltöm a napom, és nem pedig az iskolapadban kellett ülnöm, vagy csak lustálkodok az ágyba. Ennek az egyik oka, hogy ha az ember unatkozik, akkor általában eszik, és ennek a következménye az a sok, nem kívánatos úszógumi. Ezzel kapcsolatban tervezek egy, vagy akár több bejegyzést is, hogy ilyenkor milyen rágcsákkal lehet mellőzni a kis párnácskákat a hasunkon.
Mostanság egyre elterjedtebb az avokádó fogyasztása, és ez nem véletlen. Az avokádó nagyon jó E-vitamin forrás, valamint nagy mennyiségű C-vitamint is tartalmaz. Magas zsírtartalmú,de ezek a zsírok telítetlen zsírok, így a koleszterinszint csökkenéséhez is hozzájárulnak. Fehérjetartalma magasabb, mint bármely más gyümölcsnek, éppen ezért fogyasztásra annak i tökéletesen alkalmas, aki éppen a nyári alakjára edz. De vigyázni kell vele, mert ha egyszerre fogyaszt nagy mennyiségben, akkor sok szénhidrátot vihet be vele az ember. 
Szóval én is ebből a finom, jellegzetes karakán ízű gyümölcsből készítettem nektek egy tápláló, energia dús reggelit.
Amire szükség van:
1 avokádó
pár szelet barna vagy teljes kiőrlésű/magvas kenyér 
zsírszegény sajtkrém vagy túró (ízlés szerint, ki melyiket szereti jobban)
A szószhoz:
mustár, majonéz
kevés citromlé (az a legjobb, ha frissen facsart)
kiskanál méz
só, bors

Legelőször azzal kezdtem, hogy beraktam a pirítóba a kenyeret, így amíg az sült, neki láthattam a többi dolognak. Az avokádót látszólag nehéz lehet szétszedni, de ez korántsem így van. Mindössze annyi a dolgunk, hogy a felénél körbevágjuk a gyümölcsöt mindaddig, míg érezzük elérjük a magját, majd elkezdjük csavarni. így tökéletesen félbe tudjuk vágni és a borítóképen láthattátok, hogyan fog kinézni az a fele, miben még benne van a magja. 
Ha érettebb az avokádótok, akkor egészen egyszerűen egy kanállal a héja és a gyümölcshús közévájtok, és egybe ki lehet kanalazni. Ha csak keményebb avokádó volt a boltban, akkor tanácsos vagy várni pár napot, míg kissé érik, vagy pedig miután kettévágtátok krumpli hámozóval gyönyörűen le lehet szedni a külsejét. Innentől nincs is más dolgotok, mint kis szeletekre vágni majd az elkészült, sajtkrémmel vagy túróval megkent pirítósra ráhelyezni. Ez kenyértől függő, de nekem egy pirítósra elég volt egy negyed felszeletelt avokádó, szóval egy egész gyümölcs négy szelet kenyérre elég, már ha megbírtok enni annyit :)
Ezután készítettem el egy házi, amolyan MB szószt, ami egy mézes, mustáros szósz lett. Annyi a teendő, hogy a fentebb leírt alapanyagokat kis mennyiségbe, ízlés szerint belekeveritek egy tálba majd adtok hozzá maximum egy evőkanál vizet, hogy kissé folyósabb legyen, így a szendvicsre tudjátok csöpögtetni. Nem kell aggódni, a víz nem fog az ízén változtatni ilyen kis mennyiségben.
Ha gondoljátok főzhettek mellé 1-2 kemény tojást, vagy ehettek mellé pár szeletke sonkát, ha ez az íz élmény nem nyerte el teljes mértékben a tetszésetek.

Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés, és a hasznotokra válik!
Sziasztok!


Ezek is tetszhetnek

0 Vélemény?

Flickr Images